Den 13 juni arrangerar Business Sweden i samarbete med Organic Sweden ett exportseminarium för att berätta om kommande internationella aktiviteter för svenska ekologiska och hållbara livsmedelsföretag.

Under seminariet kommer Business Sweden presentera sin analys av exportpotentialen i Tyskland och Nederländerna och de möjligheter som finns för svenska mervärdesprodukter. Vi kommer också få höra om mässkonceptet Try Swedish och den nya satsningen ’Beyond Organic’. 

Charlotte Bladh André kommer utifrån Organic Swedens kartläggning av ekoexporten  berätta om hur svenska företag ser på förutsättningarna och möjligheterna för ökad export av ekologiskt.

Seminariet riktar sig till livsmedelsföretag inom både det ekologiska och naturliga (plant based, free from, vegan, inga tillsatser) segmenten.

Program

  • Inledning, Maria Varnauskas Business Sweden
  • Hur ser svenska ekoföretag på exportsamarbete? Charlotte Bladh Andrée, Organic Sweden
  • Presentation av exportmarknadsanalys och konceptet Try Swedish samt begreppet Beyond Organic, Elina Uebel, Business Sweden
  • Organic Gateway to Europe, Franca Lippitz, Business Sweden Berlin, Dario Turelli, Business Sweden Haag

– Marknadstrender, aktuella aktiviteter och inbjudan till deltagande i samarbete med retailkedjor i Tyskland och Nederländerna inom ekologiskt och free from-segmenten.

– Kommande mässor: NOFF 2019, Biofach 2020, Expo West 2020

När: Torsdagen 13 juni, klockan 9.30 – 12.00. Frukost serveras från kl 9.00.
Var: A-house, Östermalmsgatan 26A, Stockholm (närmaste t-bana Tekniska Högskolan)

Anmäl dig här.